Geoblog.pl    mikasz    Podróże    BAŁKANY 2011    Kanion Matka

Kanion Matka

Macedonia
Macedonia, Nova Breznica

Upały nie opuszczają nas ani na chwilę. Dziś znów zaplanowaliśmy wędrówkę, tym razem Kanionem Matka. Podjechaliśmy sobie pod wejście możliwie najbliżej, zaopatrzyliśmy się w płyny, aparaty i kamery i wyruszyliśmy. Trasa jest bardzo długa i przepiękna. Wprawdzie niewiele się różni od oglądanych wcześniej kanionów, ale po raz pierwszy mogliśmy go podziwiać na piechotę, a nie z okien samochodu. Początek trasy jest łatwy, ale później bardzo trudny, tzn. w miarę płasko, ale straszne przepaście (ostatnie zdjęcie), tak że Nikodemka trzeba było trzymać za rękę, a Ola najgorsze kawałki pokonywała „ na barana”. Wymiękliśmy po jakichś dwóch godzinach, głównie z powodu nieziemskiego upału, który mocno się dawał we znaki. Ale było naprawdę pięknie! Można wybrać inny sposób zwiedzania: stateczkami, które (sądząc po plakatach) umożliwiały zwiedzanie jakiejś malowniczej groty.
Po późnym obiedzie zakotwiczyliśmy nad rzeką poniżej zapory, w której wprawdzie ciężko było się wykąpać z powodu mroźnej temperatury, ale z ochotą się ochlapywaliśmy dla ochłody, a późnym wieczorem napełniliśmy sobie zbiorniki na wodę, bo wydała nam się bardzo czysta. Przechodzący Macedończycy byli w szoku, kiedy zobaczyli chłopców wlewających wodę do baku:) A Jurek jeszcze ich podpuszczał, że nasze campery palą jedno wiadro na setkę!
Dziś mamy zamiar pojechać kawałek wieczorem, żeby rano być już w Grecji i nie tracić dnia na jazdę.