Geoblog.pl    mikasz    Podróże    Alandy i Pribałtyka 2010    Sietiniezis Klintis

Sietiniezis Klintis

Łotwa
Łotwa, Sietiniezis

Ale dzień się przecież jeszcze nie skończył !!! Na Łotwie pogoda poprawiła się do tego stopnia, że nawet wyszło słońce. Zbliżał się wieczór i chcąc nie chcąc trzeba było pomyśleć o noclegu. Rozglądaliśmy się naszym zwyczajem za jakimś miłym, ustronnym miejscem. Za Valmierą skręciliśmy w drogę gruntową w stronę rzeki Gauja, ale po 3 km mieliśmy wracać, bo wydawało się, że to droga do nikąd i wtedy pojawiły się znaki na Sietiniezis Klintis (również po angielsku!). Więc pognaliśmy kolejne 8km bez zastanowienia i opłacało się! Super miejsce, z dala od cywilizacji! Oczywiście nie tylko do spania. Jeszcze wieczorem po kolacji wybraliśmy się obejrzeć klify. Wyżłobiła je rzeka Gauja w białym piaskowcu i razem z nią prezentowały się bardzo malowniczo. Niestety turyści mocno je oszpecili napisami i malowidłami typu przebite serce itp. Warto wspomnieć dla tych którzy chcieliby tam trafić, że jest to niezwykle trudne, bo nie ma żadnych znaków z drogi głównej. Gdybyśmy nie zboczyli do tej wiochy zabitej dechami (Sietiniezis) w poszukiwaniu noclegu, w życiu byśmy tam nie trafili. Ciekawe ile innych, fajnych miejsc mijamy o kilka kilometrów i nic o nich nie wiemy?