Geoblog.pl    mikasz    Podróże    Alandy i Pribałtyka 2010    Druga stolica

Druga stolica

Estonia
Estonia, Tallin

W Tallinie zatrzymaliśmy się w samym porcie i po zaopatrzeniu się w bilety do Helsinek, ruszyliśmy na podbój miasta. Najlepiej, że choć po powrocie z bobrowisk rozlało się na dobre, to stolica powitała nas ładną pogodą (chyba nas lubi…). Tallin bardzo nam się spodobał! Ma dużo pięknych zabytków, jest niezwykle zadbany, architektura jakby nie mogła się zdecydować czy jest skandynawska, czy śródziemnomorska (wąskie, kamienne uliczki), ale efekt bardzo ładny. Nikodem trochę mękolił, że go nogi bolą (faktycznie sporo dziś wędrowaliśmy), ale za to teraz śpi jak trusia, a to dobrze bo jutro pobudka o 5 45, bo prom odpływa o jakiejś nieludzkiej porze, a godzinę wcześniej check in.

Przeprawę przez Zatokę Fińską obsługują dwie linie promowe: Viking – nieco tańsza, oferuje 2 przeprawy dziennie oraz Tallinksilja – nieco droższa oferująca 6 przepraw dziennie. Ceny przeprawy zależą od dnia tygodnia i godziny rejsu. Średnio można liczyć 30EUR/os, dzieci do 6 lat free, za samochód osobowy mniej więcej tyle samo. Dziwna sprawa dotyczy opłaty za kampera. Na stronie internetowej widnieje mrożąca krew w żyłach informacja: motorhome 168 EUR!!! Kontaktowałem się z informacją Viking Line i uspokojono mnie, że „jedynie” 87EUR, a w porcie w kasie zapłaciłem ostatecznie 39EUR :) W sumie wyszło nam 179EUR w obie strony.

mirka66 - 2010-06-02 09:18
Trzeba przyznac,ze ladnie.Kiedys sie tam wybiore.

cavalcanti
cavalcanti - 2010-06-02 20:22
Tallinn jest bardzo ładny, zrobił na mnie takie wrażenie, że wracam tam w czerwcu :)
Dla indywidualnych podróżników (bez samochodu) najtańszą i najszybszą opcją jest lindaexpress

pozdrawiam

bulaj
bulaj - 2010-06-08 12:24
Tallinn a i owszem jest ładny i zadbany, ale Śródmieście.
Wystarczy się oddalić kilka kilometrów od centrum żeby ujrzeć podobne widoki jak na Litwie o których wspominał mikasz, tzn. rozsypujące się domy i taki swojski bałagan w polskim stylu.

Zasoby: 672 wpisy672 986 komentarzy986 8693 zdjęcia8693 0 plików multimedialnych0