Geoblog.pl    mikasz    Podróże    Alandy i Pribałtyka 2010    Soomaa N.P.

Soomaa N.P.

Estonia
Estonia, Viljandi

W Estonii trochę gorzej z Internetem, więc zdjęcia nam nie wchodzą, ale jak tylko złapiemy mocniejszy sygnał, to coś wkleimy, a resztę dopiero po powrocie.
Dziś mieliśmy w planie powłóczyć się po estońskich torfowiskach i bagnach, a po południu zwiedzić Tallin. Do Rezerwatu Soomaa trafiliśmy bez problemu, niestety pogoda też zrobiła się bagienna. Wprawdzie nie lało, tylko kropiło, więc nie narzekaliśmy zbytnio. Torfowiska były urocze, ale trochę monotonne. Pospacerowaliśmy trochę i zawróciliśmy z zamiarem pojechania kawałek dalej, gdzie też przewidziane były atrakcje turystyczne. I tam dopiero nam szczena opadła! Tym razem ścieżka poprowadzona była lasem, w którym wg. tablic informacyjnych mieliśmy napotkać łosie, niedźwiedzie, wilki i bobry. Żadnego strasznego zwierza nie było (miłego łosia też nie), ale za to żeremia bobrowe jak marzenie! Takiego narobiły galimatiasu, że ciężko przejść. W życiu nie widzieliśmy takiej ilości ściętych drzew, zwłaszcza zębami! Najbardziej podobały nam się te napoczęte, ale jeszcze stojące. Wyglądały jak na kreskówkach.

Ceny paliwa: E95-17,5 EEk, ON-15,5 EEK, LPG-nie widzieliśmy nigdzie 1EEK=0,26PLN

mirka66 - 2010-06-02 09:17
Lubie takie miejsca.A jak sprawuja sie dzieciaczki?

mikasz - 2010-06-05 20:40
Sprawują się jak to dzieci raz lepiej, raz gorzej :) Generalnie są zachwycone zwłaszcza, że mijnął już tydzień wakacji, a padało tylko pół dnia. Poza tym słońce, słońce i słońce, do znudzenia. Ciężko im tylko zrozumieć, że to nie Adriatyk i z kąpielami trzeba tu znacznie ostrożniej. No, chyba, że jest się morsem :)