Geoblog.pl    mikasz    Podróże    Chorwacja i Słowenia 2009    Na spotkanie z kosmitami

Na spotkanie z kosmitami

Chorwacja
Chorwacja, Metajna

Na Pagu jest dość dziwne miejsce odkryte jakieś 10 lat temu. Wieść niesie, że lądowało tam UFO, oczywiście każdy ma prawo do własnej interpretacji. Faktem jest, że na terenie kompletnie niezamieszkanym i niedostępnym dla maszyn budowlanych, pokrytym wystającymi, ostrymi skałami, porosłymi przez osty i pustynną trawę, jest odgnieciony idealnie równy (17x17x14m)trójkąt, który nie może być dziełem natury (drugie zdjęcie). Skały w tym miejscu są zmiażdżone i nieco jaśniejsze niż pozostałe, a przy świetle ultrafioletowym świecą na czerwono (tego akurat nie sprawdziliśmy). Myślałam, że ktoś czesze tam kasę za obejrzenie tego miejsca i pewnie sam wytłukł te kamienie, ale nie ma tam żywej duszy i miejsce kompletnie turystycznie nie przygotowane, zresztą naukowcy twierdzą, że odcisk powstał 12000 lat, temu. Śmialiśmy się, że jak kosmici zobaczyli to miejsce z góry, to pomyśleli, że to całkiem jak u nich, bo rzeczywiście iście tam "kosmiczny"krajobraz. Nie mniej wycieczka bardzo fajna, tylko trzeba ubrać dobre buty bo ciężko dojść na miejsce.