Geoblog.pl    mikasz    Podróże    Chorwacja 2008    Wyspa Ciovo

Wyspa Ciovo

Chorwacja
Chorwacja, Gornji Okrug

Polecam wszystkim, a szczególnie rodzinom z małymi dziećmi, wypoczynek na wyspie Ciovo (Gornji Okrug). Plaża znajduje się w zatoczce, dzięki czemu woda jest ciepła i nie ma za dużych fal, co ważne jest szczególnie dla maluchów. Jednocześnie coś tam powiewa, więc warunki do serfowania całkiem dobre. Plaża jest kamienista, woda daleko płytka i co najważniejsze (i dość rzadkie w Chorwacji) z dala od jakiejkolwiek ulicy. Przy samej plaży znajduje się wąska ścieżka z bardzo drobnym żwirkiem, którą można spacerować spory kawałek, mając po jednej stronie plażę, lub skały i morze, a po drugiej - sosnowy lasek. Ten pobliski las był dla nas zbawienny, bo podczas plażowania Nikodema z tatą, my z Oleńką mogłyśmy spacerować w cieniu, a nawet uciąć sobie drzemkę, a jednocześnie nie tracić kontaktu z resztą rodziny. Nasz apartament miał niewiarygodnie niską cenę, pewnie z powodu lokalizacji. I to jest właśnie minus, o którym muszę wspomnieć: cała miejscowość mieści się na zboczu stromej góry i choć dom był blisko morza, to trzeba było się do niego wspinać po licznych schodach, lub jechać dookoła wózkiem, a to już spory kawałek. Oczywiście można to potraktować jako fitness, ale są tacy co im się nie chce.