Geoblog.pl    mikasz    Podróże    Alandy i Pribałtyka 2010    W Dolinie Muminków
Zwiń mapę
2010
11
cze

W Dolinie Muminków

 
Finlandia
Finlandia, Naantali
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 1761 km
 
Finlandia pożegnała nas deszczem. Pech chciał, że tego dnia zaplanowaliśmy odwiedziny u Muminków. No cóż, dzieci były zachwycone, więc nam nie wypada narzekać. Sporo było atrakcji pod dachem. Sam dom Muminków był pełen atrakcji. Po pierwsze był bardzo fajnie urządzony i wszystko można było dotknąć, usiąść, położyć się. Poza tym mieli trochę miejsc do zabawy (gry, rysowanie, labirynty itp.) W sumie z przerwami spędziliśmy tam jakieś półtorej godziny. Drugim miejscem na deszcz był teatr Emmy, gdzie co godzinę odbywały się przedstawienia. Byliśmy tam trzy razy i choć nic nie rozumieliśmy, to jednak dzieci były zachwycone. Kolejne atrakcje to łódź podwodna i statek Tatusia Muminka, tam też było dużo do oglądania i świetna zabawa. Był też niewielki plac zabaw i kręcona zjeżdżalnia w pracowni Migotka. Jak nam się trochę przejaśniło powędrowaliśmy ścieżkami, przechodziliśmy przez różne straszne jaskinie, byliśmy w domku czarownicy itd. W sumie naprawdę dużo atrakcji, może nawet warte takiej kasy (bilet: 21EUR od każdej osoby powyżej 3 lat). Oczywiście wszędzie kręcą się postacie z bajki (najwięcej przy domku). Ola bała się wszystkich z wyjątkiem czarownicy (dziwne!), a Nikodem odważniacha nikogo się nie bal, tylko spanikował przy Bobku:)Pomimo paskudnej pogody wykorzystaliśmy czas maksymalnie. Dolało nam dopiero w drodze powrotnej, ale w camperze czekały na nas suche ubrania i prawie gotowy obiad (ot zalety podróżowania domem). Dzieci były tak wykończone, że padły w drodze do Helsinek (ostatnie zdjęcie). Teraz jesteśmy na promie. Przed północą będziemy w Talinie.

Ceny paliwa w Finlandii: E95-1,40EUR, ON-1,10EUR, MPO-0,85EUR
To ostatnie to chyba propan gaz, ale jest w niewielu stacjach
 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
Zdjęcia (24)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (2)
DODAJ KOMENTARZ
mirka66
mirka66 - 2010-06-13 18:21
Napewno bylo fajnie.Ale moje dzieci nie lubia Muminkow.Nie wiem czemu.Wola Kubusia Puchatka.Wiec chyba bym z nimi tam nie pojechala.
 
BPE
BPE - 2010-06-15 12:31
No tak - dzieciom sie też coś należy !!! ja też nie byłam nigdy miłośniczką Muminków - tzn dopóki znałam je tylko ze słuchowiska - byłam zachwycona, jak zobaczyłam postacie to moje rozczarownie było przeogromne - całe moje fantazje dziecięce zostały zdruzgotane !!!
 
 
mikasz

Anna i Łukasz Mika
zwiedzili 22% świata (44 państwa)
Zasoby: 495 wpisów495 691 komentarzy691 5035 zdjęć5035 0 plików multimedialnych0
 
Nasze podróżewięcej
28.04.2018 - 05.05.2018
 
 
26.08.2017 - 03.09.2017
 
 
15.07.2017 - 30.07.2017