Geoblog.pl    mikasz    Podróże    Kos 2015    Kąpiel termalna

Kąpiel termalna

Grecja
Grecja, Embros Thermes

Jadąc dalej drogą nad wybrzeżem okrążamy wschodni kraniec wyspy. Widoki takie sobie. Za to dokładnie na końcu drogi czeka całkiem niezła atrakcja w postaci termalnego źródła z wodą siarkową. Pewnie w upale środka sezonu gorąca kąpiel to nie jest szczyt marzeń, ale w majowe późne popołudnie, w cieniu skał, to zupełnie co innego. Pomijając już leczniczy wpływ tej wody na skórę, stawy, itd. (choć z roku na rok ten aspekt też nabiera znaczenia), to relaks na koniec dnia w naturalnym jaccuzi powinien zadowolić każdego. Asfaltowa droga kończy się parkingiem, od którego biegnie w dół do term droga gruntowa, można ją przejść piechotą, przejechać na ośle (sic!), lub zjechać samochodem – na dole też jest placyk parkingowy. Sama terma to zatoczka w plaży odcięta od morza ułożonymi kamieniami, do której wpływa ze skały gorąca woda. Byliśmy tu dwa razy i woda raz była ciepła, a raz gorąca. Ma to raczej związek z wysokością fal i mieszaniem z wodą morską, a nie ze zmienną aktywnością żródła, chociaż kto to wie? W tej gorącej kąpieli siedzi mniejsza lub większa kupa ludzi i zachowuje się mniej więcej jak japońskie małpy śnieżne. Nad całością unosi się woń siarkowodoru. Wszystko jest na dziko i za darmo, choć stoi tu jakiś opuszczony budynek uzdrowiska. Chyba kolejna grecka nietrafiona inwestycja… Być może chodzi o lokalizację pod wiszącymi nad głową niezbyt stabilnymi skałami, które trzeba by było solidnie zabezpieczyć żeby zalegalizować całe przedsięwzięcie.